Inga produkter
Klicka på den rubrik du vill läsa mer om!
Du behöver lägga din första order hos oss och så skapas kontot automatiskt. Ditt användarnamn blir e-postadressen som du uppgav vid beställningstillfället. Sedan skickas ett slumpmässigt valt lösenord till denna e-mailadress som kan användas vid inloggning.
Klicka på "Logga in", och sedan "Glömt lösenord". Fyll sedan i din DonnaBeauty-registrerade e-postadress så kommer vi att skicka en länk där du kan skapa ett nytt lösenord.
Du kan ändra ditt lösenord genom att logga in på Mina Sidor (Knapp som finns längst upp till höger.) Klicka sedan på Personuppgifter och skriv in ditt nya lösenord.
Så länge som du anger samma e-postadress som du angav vid din första beställning så sparas din orderhistorik automatiskt på ett och samma konto.
Du kan ändra din e-postadress genom att logga in på Mina sidor (Knapp som finns längst upp till höger på sidan). Klicka sedan på Personuppgifter och skriv in din nya e-postadress följt av ditt lösenord. Klicka sedan på spara.
Detta beror på att du angett två eller fler e-postadresser vid dina beställningar. Det skapas då två eller fler konton för dina köp. Har du råkat ut för detta och vill se hela din orderhistorik på ett och samma konto så får du kontakta kundtjänst som ordnar detta åt dig.
När du är inne på produktsidan för artikeln du skulle vilja ha så kan du fylla i den e-postadress du vill få mailet till för att sedan klicka på skicka.
Tyvärr så är det ofta svårt att ge raka svar på dylika frågor. Det bästa sättet att få information är genom att lägga till en produktbevakning.
Under Mina sidor kan du lätt hålla koll på vilka artiklar du bevakar just nu!
Att bevaka en produkt innebär att när den valda produkten åter finns i lager så får du ett mail med information om detta. På så sätt kan du snabbt och enkelt shoppa produkten som tidigare var slut och inte riskera att den tar slut igen.
För att spara en produkt i Mina favoriter så klickar du på "hjärtat" som finns inne på produktsidan. Om du vill se vilka favoriter du har sparat hittills så får du först logga in och sedan klicka på Mina Favoriter.
Nej, det går inte att reservera en produkt. Man måste genomföra sitt köp för att produkten ska reserveras.
Genom att använda Mina favoriter kan du se vad som är högst upp på din önskelista just nu. Du hittar Mina favoriter under Mina sidor.
Klicka på den rubrik du vill läsa mer om!
Du kommer att erhålla en orderbekräftelse som skickas till den e-postadress som du uppgett direkt efter att ditt köp har genomförts.
I sällsynta fall så kan det ske en reservation på ditt bankkonto även om köpet ej gick igenom. Reservationen försvinner i så fall inom 1-5 bankdagar.
Du har pengarna dig tillhanda inom fem bankdagar räknat från och med den dag du erhöll din returbekräftelse ifrån oss. Återbetalningen sker alltid till samma betalkort som användes vid köptillfället.
Självklart så ska du inte betala för de varor som du har returnerat till oss. Om något restbelopp existerar på fakturan så skickar Svea en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Den uppdaterade fakturan kan ses på Mina Sidor hos Svea. Om det är så att du vill betala fakturan innan vi har färdigbehandlat din retur så drar du av beloppet för varorna som har blivit returnerade.
Leveranstid för en standardleverans är 1-3 arbetsdagar vilket räknas från dagen efter att du har lagt din beställning. Försändelsen hamnar hos ditt närmaste utlämningsställe (vilket baseras på det postnummer som angetts vid beställningstillfället) och du får då en sms-avisering till ditt registrerade mobilnummer. Du kan spåra ditt paket genom att söka på ditt kollinummer.
Om du inte har fått någon orderbekräftelse kort efter att du har lagt din order så kan det betyda att något har gått fel med ditt köp. Logga in på Mina sidor för att se vad din order har för status. Gå till "Mina köp" och dubbelkolla så att allt ser ok ut med din order.
Om din vara har blivit restnoterad så kommer den tyvärr inte att skickas ut till dig. Det bästa du kan göra då är att lägga en produktbevakning på varan vilket leder till att du kommer att få ett mejl så fort som den kommer in i lager igen. Tänk på att vara snabb på att beställa varan då eftersom mejlet går ut till alla som lagt samma produktbevakning.
Klicka på den rubrik du vill läsa mer om!
Du har 14 dagar på dig att bestämma dig för om du vill behålla dina produkter, räknat från och med att du har mottagit ditt paket. Alla artiklar måste vara oöppnade. Om produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna. Artiklarna ska vara i sin originalkartong. Kontakta alltid vår kundtjänst innan retur.
Du har 14 dagar på dig att bestämma dig om huruvida du vill behålla dina produkter, vilket är räknat från och med att du hämtat ut ditt paket från ombudet. Tänk på att alla artiklar måste vara oöppnade. Om produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna. Artiklarna ska vara i sin originalkartong.
Kunden har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela DonnaBeauty detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig har tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Kontakta alltid vår kundtjänst via e-post för att meddela om att du tänker utnyttja din ångerrätt. Varan/varorna ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum som du har meddelat DonnaBeauty om att du avser att utnyttja din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i väsentligen oförändrat skick samt i originalkartong. För ytterligare information kring din ångerrätt, se våra allmänna villkor.